2016/06/07

ESKOLA-SEGREGAZIOA / SEGREGACIÓN ESCOLAR




ESKOLA-SEGREGAZIOA: GURE BARRUTIARI BEREZIKI ERAGITEN DION ARAZOA:



IBAIONDO Plataformatik gure auzoko eskolen estigmatizazioa eta eskola-segregazioa salatzen ditugu. Ez dugu nahi ez “ghettorik” ez eskola “elitistarik” gure auzoetan. Ezin dira lehen eta bigarren mailako eskolak egon. Eusko Jaurlaritzak bere eskolagatik egin behar du apustua, eskola publiko inklusiboagatik eta eskola-segregazioarekin bukatzeko ahaleginak egin behar ditu.

Atzerriko jatorriko ikasle kopuruaren inguruan ditugun datuen arabera eta gure barruti eta inguruko Indize Sozioekonomiko eta Kultural (ISEK-AREN) arabera, oso kezkagarriak diren errealitate batzuk egiazta ditzakegu: 

· Itundutako sareetako bateko zentroek ISEK altuak dituzte eta ia ez dute atzerriko ikaslerik (ez dira ezta % 0.6ra heltzen ere).

· Itundutako beste sareek ISEK altu eta baxuak dituzte, eta sare horietan azpimarratzekoa da eskola batzuetan ISEK baxu-ertaina izanik ez dutela ia atzerriko ikaslerik (% 1 inguru) eta era beran beste batzuek ISEK baxuak izanik atzerriko ikasle kopuru altua dutela (kasuren batean ikasleen % 50era helduz).

· Eskola publikoan ere, segregazio sakona gertatzen da. ISEK baxua duten 3 eskola publiko daude eta bertako ikasleen % 30 eta %40 inguru atzerriko jatorrikoak dira, horretaz gain beste % handi bat baztertutako talde desberdinekoak izanik. Beste 2 eskola publikok ISEK ertaina dute %10 inguru atzerriko ikasleak direlarik eta beste 2 eskola ISEK ertain-altua dutenak ikasleen %5-6 inguru atzerrikoak izanik. Azken kasu hauetan inguruko migrazio-errealitatea islatzen dute gutxi gorabehera. Bestalde badago beste eskola bat ISEK ertain-altua duena eta atzerriko ikasleen kopurua % 2.5etara ez dela heltzen.

Plataformatik, hau eskatzen dugu:

1) Administrazioek itundutako sare konkretu batzuen interesei laguntzeari utz diezaioten.
Lotsagarri da gizarte-maila ertainetara bideratutako itundutako eskolak bultzatzea, eskola publikoa estigmatizatu eta beharrezko baliabideak kentzearen kontura

2) Eusko Jaurlaritzak ikuska dezala gure auzoetan atzerriko populazioa edo baztertua izateko arriskuan dauden ikasleen arrazoizko ehunekoa jasotzen ez dituzten eskolekin daukan kontzertu modeloa.

3) Administrazioek “errefortzu positiboko” neurriak inplementa ditzatela heziketa laguntza espezifikoa behar duten ikasleen  ehuneko altua duten eskoletan.


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SEGREGACIÓN ESCOLAR: UN PROBLEMA QUE AFECTA PARTICULARMENTE A NUESTRO DISTRITO:

Desde la Plataforma IBAIONDO denunciamos la estigmatización de centros y la segregación escolar en las escuelas de nuestro barrio. No queremos ni “guetos” ni escuelas “elitistas” en nuestros barrios. No puede haber escuelas de primera y de segunda. El Gobierno Vasco tiene que apostar por su escuela, por una escuela pública inclusiva y acabar con la segregación escolar

Según los datos que disponemos sobre población escolar de origen extranjero y el Índice Socioeconómico y Cultural (ISEC) en nuestro Distrito y alrededores, podemos constatar algunas realidades muy preocupantes:


· Los centros de una de las redes concertadas tienen ISEC altos y, prácticamente, no tienen alumnado extranjero (no alcanzan ni el 0.6%).

· Otras redes concertadas tienen ISEC altos y bajos, destacando algunas escuelas que tienen ISEC medio altos y muy poco alumnado extranjero (cercano al 1%) mientras que otras, tienen ISEC bajos y porcentajes muy altos de alumnado extranjero (en algún caso alcanzando el 50% del alumnado)

· En la pública, también se produce una fuerte segregación. Hay 3 escuelas públicas de ISEC bajo que tienen entre un 30 y 40% de estudiantado extranjero, además de contar con % elevados de otros colectivos marginados. Hay 2 escuelas públicas y otras 2 más con ISEC medios y medios altos con % de alumnado extranjero cercano al 10% y al 5-6% respectivamente, que reflejan aproximadamente la realidad migratoria de sus entornos. Mientras que hay una escuela de ISEC medio alto que no alcanza el 2.5% de estudiantado extranjero.

Desde la Plataforma, solicitamos que:
1) Las administraciones dejen de favorecer los intereses de determinadas escuelas de las redes concertadas. Es vergonzoso que se promocionen escuelas concertadas orientadas a clases medias, a costa de estigmatizar la escuela pública y privarle de los recursos necesarios

2) el Gobierno Vasco revise el actual modelo de concierto de aquellos centros de nuestros barrios que no acojan a porcentajes razonables de población extranjera o en riesgo de exclusión.

3) las administraciones implementen medidas de “refuerzo positivo” en aquellos centros con porcentajes elevados de alumnado necesitado de apoyo educativo específico.

Para más información consultar:

http://www.bige.eus/es/hezkuntza-sistema-inklusiboa-lortzeko-proposamenak/

http://www.noticiasdegipuzkoa.com/2014/12/07/sociedad/segregacion-la-herida-de-la-escuela-vasca

http://www.eldiario.es/norte/euskadi/Ampas-colegios-publicos-reclaman-segregacion_0_484701843.html

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